Rīgas “Titāniku” piemeklējis tāds pats liktenis kā tā slaveno vārda brāli, tikai mūsu “Titāniks” piedzīvoja sadursmi ar dzelzceļa projektu “Rail Baltica”. Šodien sākta tirdzniecības centra demontāža.
“Kultūrvēsturisku vērtību mēs, par laimi, nekonstatējām, jo tā ir vienkārši būve, kas ir starp dzelzceļu un kanālu un traucē novietot dzelzceļa estakādi. Tā bija viena juridiska persona un tas atsavināšanas apmērs ir astoņi miljoni, tas, ko mēs viņiem samaksājām par šo.” (Kaspars Vingris “Eiropas Dzelzceļa līnijas” valdes priekšsēdētājs)
Strādnieki nolēmuši “Titāniku” pavadīt ar godu – atskaņojot Selīnas Dionas slaveno hitu “My heart will go on”.
“Neviens demontāžas process nav viegls, jo vienmēr ir zināmi pārsteigumi. Mēs ļoti precīzi detaļās nevaram zināt kā šī ēka ir uzbūvēta, taču šī izpēte, ko esam veikuši pirms tam, pagaidām nekādus lielus brīnumus nav atklājusi.” Guntis Āboltiņš-Āboliņš “BeReRix” izpilddirektors)
Prāgas ielā esošā ēka bija pirmā daudzstāvu autostāvvieta Rīgas centrā. Tiesa gan – ilgstoši to vairāk izmantoja bezpajumtnieki un huligāni, nekā šoferi. Ilgus gadus nama pirmajos stāvos bija ierīkotas arī tirdzniecības telpas, taču nākotnē šeit cauri vīsies jaunā Rail Baltic dzelzceļa līnija.
“Pēc mūsu projekta šeit divi “Rail Baltic” sliežu ceļi iet un tie būs uz uzbēruma, kuram būs vertikāla atbalsta siena. Uz to pusi no šīs sienas būs labiekārtots skvērs, kur būs gan velo celiņš gan gājēju plūsma, kas ļoti labi savienos autoostu ar staciju. Mēs arī pārbūvēsim to tiltu pār kanālu, pilnīgi jaunu izbūvēsim.” (Andis Linde “BeReRix” pārstāvis)
Tirdzniecības centrs “Titāniks” un kompleksā esošā daudzstāvu autostāvvieta, kafejnīca un frizētava nu tikusi demontēta.
Turpmākās pāris nedēļas ar būtiskākiem ierobežojumiem jārēķinās ne tikai šoferiem, bet arī tramvaja pasažieriem, jo pa Prāgas ielu transports nekursēs. Gājējiem gan joprojām būs nodrošināta piekļuve gan autoostai, gan centrāltirgum.
“Titāniks” celts 1990. gadu sākumā. Būvnieki plānojuši ēku nojaukt divu mēnešu laikā, bet pēc tam tās vietā plānots izveidot skvēru ar kokiem. Nama atsavināšana valstij izmaksājusi 8 miljonus eiro.
Saistībā ar “Rail Baltic” attīstību Rīgas centrā, konkrēti, Centrālās stacijas un Torņakalna apkārtnē, plānotas visai grandiozas pārmaiņas. Projekta ietvaros izzudīs pazemes gājēju tuneļi, tiks pārceltas sabiedriskā transporta pieturas, bet veikals “Titāniks” nogrims aizmirstībā – tā vietā taps jauns dzelzceļa tilts, bet esošo pārveidos par gājēju tiltu.
“Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm.
Plašāk par “Titānika” demontāžu skaties TV3 Ziņās šovakar plkst. 20.00!
Vajag profesionāli nojaukt?




